stefan schonert
Grafisk design
oprettet d. 08/05/14

UDFORDRING: Markedsførings-
materialer

Hvorfor er meget markedsføring ofte i form af et fladt postkort eller en kedelig flyer? Hvis man er heldig en trefløjet brochure. Det korte svar handler højst sandsynligt om økonomi, men sætter man VÆRDI ind i ligningen, så kan det være, man kan tænke anderledes om sit næste markedsføringsmateriale. For hvis en billig flyer ikke giver nogen værdi, så bliver det hurtigt dyrt. Ofrer man lidt ekstra og skaber en stor værdi for modtageren, så får man hurtigt sine penge igen. Vi kan kun opfordre til at tænke på sin modtager og tænke på værdi frem for (kun) økonomi. Hvad med at skabe flere oplevelser? Hvad med at skabe en værdi i dit materiale? Hvad hvis det kunne blive gemt og genbrugt – måske endda leget med af børnene? Her tre indsatområder der er oplagte at arbejde med – uden at sprænge markedsføringsbudgettet:

LØSNING: Emballage

Har man et produkt, der sælges i en emballage er dette en oplagt markedsføringsplatform. Overvej at emballagen kan komme direkte hjem på hylden, hvis den er pæn nok eller bliver gemt og genbrugt hvis den er flot nok. Kan børnene lege med den bagefter? Kan den bruges til opbevaring? Merværdi!

Øverst: fra Wedesignpackaging

Nederst: fra Ffffound

pose bøtte
LØSNING: Hands-on design

Udgangspunktet i hands-on design er ofte det flade papir, som vi kender så godt. Men her bearbejder man materialet til en rumlig oplevelse med ganske få greb.

Øverst: Visuel Opturs “værktøjskasse” af papir for Stefan Schonert

Nederst: Martha Stewart

Stefan Schonert ispinde
LØSNING: Visitkort

De fleste af os har visitkort, som vi gladelig deler ud af. De fleste ender i en gammeldags mappe eller en rodebunke. Men hvad med at skabe noget opmærksomhed, der samtidig afspejler hvad man arbejder med?

Øverst: Alternativt visitkort fra designKONSISTENS

Nederst: Fra Daman

designkonsistens visitkort